Sony PRS-650S zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 17 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony PRS-650S zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Zeneca 04-07-2012
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Tegenvaller! Op zich een mooi apparaat. Licht, klein, genoeg opslagruimte voor heel veel boeken. Maar het laden van boeken (gekocht en DRM-vrij) is zeer omslachtig. De meegeleverde Reader-software van Sony is gewoon slecht. Niet meer van deze tijd. Erg traag en gebruiksonvriendelijk. Ik gebruik een moderne PC met Windows 7, dus daar kan het niet aan liggen. De eerste keer een gekocht boek overbrengen naar de Reader was een ramp: Adobe DRM-software downloaden, account aanmaken bij Adobe, computer autoriseren, e-reader autoriseren, boek kopen, boek op de reader zetten. Klinkt simpel, maar met vele vastlopers in de Reader software was het een crime. Ik gebruik nu Calibre software (open source) en dat werkt echt veel beter.

JatieB 06-08-2012

Ik heb dat beroerde programma dat erbij wordt geleverd eraf gemikt. Uitermate slecht! Nu werk ik met Digital Editions (Adobe) en Calibre. Gaat perfect.
Maar pas op, het is nog een heel karwei het oorspronkelijke programma echt weg te krijgen (Adobe Reader heet het meen ik). Het bleef zichzelf op de voorgrond plaatsen.

dyana 30-05-2012
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

En nog vergeten: zo leuk als je een boek leest, heb je op je scherm ook echt een boek met links en rechts een bladzijde. Dit kan omdat het scherm veel groter is.

Dyana 30-05-2012
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Ik weet eigenlijk niet hoe lang de batterij van de iPad meegaat. Ben ook niet meer zo'n hele fervente lezer. Heb met veel plezier op de Sony reader gelezen maar de combinatie van mini laptopje en e-reader vind ik toch wel heel prettig. Hij is veel gebruiksvriendelijker en omdat ik veel reis heb ik 2 in 1.

Inge1910 24-11-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Ik ben zeer tevreden over mijn aankoop. Ik heb de e-reader een jaar gelden gekocht en ik heb er tot op heden nog geen spijt van gehad. Ik kan hem nu al niet meer missen. Ik gebruik hem vaak als ik onderweg ben naar mijn werk, op vakantie en ook thuis op de bank. Voor iedereen die twijfelt,hij is zijn prijs meer dan waard.Het enige nadeel vind ik dat je de boeken maar op een pc kunt downloaden. Het is denk ik ook wel mogelijk om je gebruikers-id op een andere computer te zetten,maar daar heb ik me nog niet in verdiept. Voor iedereen die nog twijfelt, gewoon doen!

Greetske 25-10-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Inmiddels al 6 maanden in het bezit van de Sony PRS 650 Ereader en zou niet graag meer zonder willen!
Duidelijk binnen en buiten,gemakkelijk in bediening, en handig mee te nemen.
Een dikke AANRADER!
Groet , Greetje.

Greetske 07-07-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Half maart deze Ereader gekocht en sindsdien al heel wat boeken gelezen!
Voor iedereen een aanraden , ik vind het geweldig!
Je zet er een aantal boeken op , gooit hem in je vakantietas en je kan de hele vakantie vooruit! super!
Niet twijfelen , kopen!

Cralla 06-05-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Ben dik tevreden met deze e-reader. Ben al een aantal weken bezig geweest om hem in bezit te krijgen. Was telkens supersnel uitverkocht. Maar het is het wachten waard geweest. Werkt heel makkelijk. Weegt heel weinig dus makkelijk vast te houden. Ook in de zon geen enkel probleem met lezen.
Ik gebruik de Calibre software, die heel makkelijk is in gebruik.

Ab D 19-04-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Dit is mijn eerste E-reader en ik vindt het zeer goed.

Pluspunten:
- Het leest perfect, zowel binnen als buiten in de zon.
- De boeken en MP3's kunnen eenvoudig via de verkenner op de de e-reader gezet worden.
- Ideaal formaat, licht, handzaam (past in mijn binnenzak) en heel goed leesbaar (comfortabel).
- MP3 speler laad mp3's heel snel
- De notities die je kan maken werken heel handig en zijn snel terug te vinden.
- De techniek(!) van het woordenboek is supper (dubbelklikken om het woord te vinden)

Enkele nadelen:
- Er zit geen beschrijvend nederlands woordenboek op en die is ook niet te koop. De techiek om een woord te zoeken werkt super (zeker bij b.v.Umberto Eco die graag onbegrijpelijke woorden gebruikt), hij vindt alleen bijna geen woorden in het nl-eng woordenboek.
- Muziek wordt alleen per album afgespeeld. Met "Tag&Rename" heb ik alle mp3's in 1 album gezet. Dan werkt het goed.
- De bijgeleverde software werkt minder handig dan gewoon via de verkenner.
- Een andere foto voor de "Slaapstand" kan alleen door de gewenste foto "Palm tree" "Eiffel tower" of "Snowy road" te noemen en het werkt niet bij alle foto's (afh. van fototoestel). Beetje knullig, maar alla.
- Met mijn usb-adaptor laad ie maar tot 75% (aangesloten op een PC tot 100%)
- Hij vindt alle boeken, mp3's en foto's in alle geheugens, dus je kan geen kopie op b.v. je sd-kaart bewaren.
- Als je stof van je scherm wil vegen gaat ie naar de volgende pagina.
- Er staat maar 1 boek bij "Verder lezen". Ik lees wel eens meerdere boeken tegelijk. Gelukkig is dit met de boekenlegger goed te ondervangen.
- De functie "Periodieken" is erg vaag. M.i. overbodig.

Karel1943 28-03-2011

Geweldig apparaat!
Veel mogelijkheden, lange accuduur en een goed leesbaar scherm.

Margreeth Smit 15-03-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Het apparaat is prima leesbaar, maar loopt steeds na korte tijd vast en is dan niet meer te bedienen. Het apparaat is inmiddels tweemaal gerepareerd, maar heeft nog steeds dezelfde problemen. Na een paar bladzijden lezen stopt hij ermee. Sony gebeld, maar wil het apparaat niet omruilen. Eerst driemaal laten "repareren" en dan zoeken we een andere oplossing. Wat die dan zou moeten zijn kan niet worden gezegd. Binnenkort ga ik op vakantie. Zonder een e-reader.
Voor mij is het de miskoop van het jaar.

Kees888 12-03-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Werkelijk een goed alternatief voor het gewone boek. Overdag goed leesbaar scherm, prettige eenvoudige bediening door het touch screen. 's Avonds wel even een bij een lamp gaan zitten, daar het scherm niet verlicht is, maar dat is juist de overeenkomst met een gewoon boek.
Helaas klopt er niets van de geadverteerde specificatie van 10.000 pagina's per batterijlading. Je mag gelukkig zijn als je 1 boek van 500 pagina's op een batterlijlading kunt lezen. De batterij is gewoon zwak. Zeker onder wat koudere omstandigheden. Meegenomen naar wintersport, maar daar aangekomen was de volgeladen batterij gewoon volledig leeg. Maar ook gewoon thuis, is de batterij binnen 2 weken leeg.

JaapLM 27-01-2011
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Ik had niet verwacht dat ik mijn papieren boek niet zou missen. Het is een fijn apparaat, de teksten zijn goed leesbaar, inderdaad alsof je een boek in handen hebt. Wat me nog tegenvalt is het overzichtelijk houden van de collectie, het is erg moeilijk om de boeken zo'n naam te geven dat ze in de volgorde komen te staan die je wilt. Daarnaast is het maken van collecties ook niet geheel gebruikersvriendelijk. Maar voor de twijfelaar zeg ik: doen! Het gaat uiteindelijk om het leesplezier, en dat heb je zeker met dit apparaat!

coosje 18-11-2010
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Nooit gedacht dat ik enthousiast kon zijn over een e reader. Wel dus ! Het leest lekker, geen spiegeling.
Ik, als linkshandige, vind de knoppen juist wel handig ! Ik houd de reader in mijn linker hand en druk met mijn duim de bladzijde om. Voor rechtshandige mensen wellicht wat omslachtig.
Prima apparaat voor een keurige prijs.
Een beetje jammer vind ik de kleine sortering kaften/hoezen. Deze zijn niet echt hip te noemen.
Als je nog twijfelt... niet doen !

akl61 05-11-2010
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

hallo, reader enkele dagen in mijn bezit en al twee boeken uit! leest net als papier maar is veel lichter dan een boek. Fijn speeltje, jammer inderdaad dat batterij eerst geheel vol moet zijn voordat je een boek kan downloaden.
In een boek had ik zo'n 59 blz verkeerde leestekens in de tekst. opnieuw erop zetten hielp niet, dat leest niet prettig.
voor het overige ik hoef geen boek meer....

DiederTimmerman 11-10-2010
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Ik heb hiervoor een PRS-600. Ik dacht, ik neem hem mee op vakantie. Bij de 600 zat een stoffen beschermhoes. Op vakantie heb ik hem in een tas gedaan met de beschermhoes erom heen. Helaas ging hij toch nog stuk door te grote druk op het scherm. Ik weet niet wat dat veroorzaakt heeft. Dat is flink balen, want repareren is zeer kostbaar.
Ik heb gelukkig een reisverzekering en krijg een deel terug.
Nu heb ik de PRS 650. Daar zit geen beschermhoes bij. Ik heb gelijk een leren beschermhoes aangeschaft. Deze zijn prijzig, maar bieden wel betere bescherming dan een stoffen. Een hoes/cover kan ik iedereen aanraden.
De nieuwe ereader biedt een beter contrast is sneller en de knoppen zijn makkelijker in te drukken.
Het touchscreen gebruik ik alleen voor de menu’s. Voor het bladzijden wisselen vind ik het ongeschikt.
Behalve epub boeken lezen is de software matig.
PDF boeken worden soms lastig gerenderd. Het lettertype is standaard heel klein. Dit kan je wel vergroten. Diagrammen/tekeningen tonen lukt niet en levert vaak een lange freeze op. Over het algemeen kun je prima zonder storing een PDF lezen, dus heel problematisch is het niet. De PRS 600 was hier slechter in.
Je kunt trouwens ook MS Word bestanden op de e-reader lezen en dat is zeker een plus.
Het maken van (aan)tekeningen en tonen van foto's gebruik ik niet.
De muziekspeler is lastig te vinden. Je moet eerst uit je boek, dan naar de muziek speler. Deze vindt niet alle albums of nummers. Ik moet nog kijken hoe het gaat met luisterboeken. De prs600 was hier niet geschikt voor. De 600 had zelfs geen album mogelijkheid. De aansluiting voor de koptelefoon zit onhandig onderin. Het geluid is prima.
De bijgeleverde software voor het overzetten van boeken is ronduit matig te noemen. Het synchroniseren lukt niet, want de DEP moet worden uitgeschakeld in Windows 7. Maar waar staat dat? Bij veel items in je bibliotheek wordt de response zeer traag. Je kunt ook geen folders in aanbrengen. Er is een work-around. Er is een aangeschaft folder. Synchroniseren werkt twee kanten op. Dit kan ook betekenen dat bestanden op je computer verwijderd worden. OOOPS!. Iedereen raad dan ook aan om dit synchroniseren uit te zetten.
Kortom: De bediening is plezierig. De leesbaarheid is goed. Maar in de extra mogelijkheden schiet de PRS te kort.

Siempie40 29-09-2010
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

Sinds een week deze sony ereader in huis. Hiervoor heb ik even de 300 gehad, maar ben blij dat ik overgestapt ben op de 650. Het scherm is 6 inch, scheelt toch een stuk tekst met de 5 inch (pocket edition). Het beeld is scherp, leest prettig en het omslaan van de pagina's met een lichte aanraking van het scherm werkt super en snel!

Alles is overzichtelijk en je kan heel veel instellen naar eigen keuze, bijv. hoe je alle titels laat zien, hoe je ze gesorteerd wilt hebben. Ook de slaapstand is handig. Stroomverbruik is prima, nog niet hoeven opladen en ik lees elke dag.

Alle extra's zijn leuk. Hij is niet zwaar, ligt lekker in de hand en met een mapje erom leest hij als een boek. Ik heb wel een los lampje erbij gekocht. Ik vind nl. het lampje in de bijpassende cover van Sony erg kil van licht.

anslie 28-09-2010
Geschreven voor: Sony PRS-650S zilver

na uitvoerige vergelijkingen voor deze ereader gekozen.

in 1 woord een geweldig en makkelijk apparaat.

simpele bediening eenvoudig boeken toe te voegen goed leesbaar

aparte oplader gekocht en fraaie rode omslag met leeslampje

kortom prijs en kwaliteit in evenwicht

pm nog geen muziek er op gezet.